Hoe pizza op dinsdag je helpt om af te vallen

 

Je hebt alle diëten al gehad: Sonja, Adkins, Cambridge, old school Montignac. Allemaal gaven ze resultaat. Gaven. Want uiteindelijk val je weer terug in je oude eetgedrag (“Ik heb mijn doel behaald, woohooo! Laat ik precies hetzelfde gaan leven als vroeger waardoor ik er weer precies zo uit kom te zien als vroeger!!1!1!)

Stop nou eens een keer met al die onzin. Wees eerlijk tegen jezelf: het moet anders. Vet is niet de boosdoener, koolhydraten ook niet. Ook het aantal maaltijden en de tijdstippen waarop je eet zijn niet het probleem.

Je hebt geen balans.

Dat is je probleem én je oplossing. Kijk eens kritisch naar het verloop van je week: op welke momenten ben je te streng voor jezelf (vaak begin van de week als straf voor het weekend)? En hoe compenseer je dat richting het weekend?

Vaak zijn mensen gedurende de werkweek veel te streng voor zichzelf. Waardoor je in het weekend vindt dat je wel een beloning hebt verdiend. Om vervolgens het gewichtsverlies van de afgelopen dagen in 1-2 dagen (of zelfs maaltijden) volledig teniet te doen.

Maar als je nou ook doordeweeks een keer een pizza pakt of een frietje haalt (op het moment dat je er ook echt zin in hebt), heb je daar in het weekend een stuk minder behoefte aan. Waardoor je onderaan de streep een stuk minder hebt gegeten.

Als je het dan helemaal goed wil doen hou je je voeding ook nog eens bij in een app zoals MyFitnessPal. Dan kun je de pizza of friet inplannen en blijf je gewoon on track en eet je dus zonder schaamte die pizza op. Op een dinsdag. Na een lange dag werken. Met rotcollega’s. Hmmmm…..nu heb ik zin in pizza.

Heb je vragen over hoe je dit het beste aan kunt pakken? Stuur me een mail of vraag het me via Instagram: sanderhoogenboom_pt.

By | 2019-01-30T14:04:06+00:00 30-01-2019|